تولید فروسیلیس
دانلود جدیدترین موزیک ها
اطلاعات کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



موضوعات
لینک دوستان
نویسندگان
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 455
:: کل نظرات : 21

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 35
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 512
:: بازدید ماه : 6251
:: بازدید سال : 37691
:: بازدید کلی : 1663591
تولید فروسیلیس

تولید فروسیلیس یکی از فرآیندهای مهم صنعتی است. فروسیلیس یکی از مهم ترین و پرمصرف ترین آلیاژهای آهن است. این فروآلیاژ از ترکیب آهن و سیلیکون به نسبت های مشخص تولید خواهد شد. البته تولید فروسیلیس دارای استانداردهای مشخص و قوانین خاصی است که باید رعایت شود. برای تولید فروسیلیس با کیفیت بالا، لازم است اکسید سیلیکون (کوارتز) و اکسید آهن همراه با یک عامل احیا کننده در کوره ذوب شود. جالب است بدانید که در فرآیند تولید دی اکسید فروسیلیکون تقریباً هیچ ماده ضایعاتی یا سرباره ای ایجاد نمی شود و از تمام مواد در تولید محصول استفاده می شود. تولید فروسیلیس معمولا دارای ناخالصی هایی مانند آلومینیوم است که درصدهای متفاوتی دارد

سیلیکون یک عنصر نیمه فلزی با فرم سخت و شکننده، به رنگ خاکستری و آبی است. این عنصر هشتمین عنصر فراوان در جهان است، اما به ندرت آزادانه در طبیعت یافت می شود. جالب است بدانید که نزدیک به 90 درصد پوسته زمین از سیلیکات تشکیل شده است، بنابراین سیلیکون پس از اکسیژن فراوان ترین عنصر در پوسته زمین است. سیلیسم کاربردهای صنعتی متنوعی از جمله آب بندی مکانیکی، مواد منفجره، تولید گریس های مقاوم در برابر حرارت بالا، صنایع الکترونیک و صنایع متالورژی دارد.یکی از محصولاتی که از آن تولید می شود و در این مطلب شما را با آن آشنا می کنیم، فروسیلیس است. فروسیلیس فروآلیاژی است که هسته آن آهن و سیلیکون است. معمولاً بسته به نیاز و کاربرد، محتوای سیلیکون 15 تا 90 درصد (درصد وزن) دارد.

ظاهر آن فلزی و رنگ مقطع آن نقره ای و گاهی خاکستری است. پودر فرو سیلیکات کروی شکل است. این ماده معمولا خطرناک نیست، اما در صورت استنشاق می تواند خطرناک باشد. نگهداری این مواد نیاز به شرایط خاصی دارد و نیاز به تهویه مناسب دارد زیرا گاهی اوقات در شرایط خاص باعث انفجار گرد و غبار می شود.

خواص شیمیایی فروسیلیکات چیست؟
نقطه ذوب فروسیلیس بین 1290 تا 1390 و نقطه جوش آن 2355 است.این ماده با آب واکنش داده و هیدروژن آزاد می کند. همچنین توانایی مغناطیسی بالایی دارد و مقاومت در برابر خوردگی بالایی از خود نشان می دهد. همانطور که گفته شد مقدار متغیر سیلیس در تولید فروسیلیس استفاده می شود. اما اغلب با خلوص 75 درصد استفاده می شود و عناصر تشکیل دهنده باقیمانده آهن و مقدار کمی کلسیم، آلومینیوم، گوگرد و غیره است....... خوب.
روش تولید فروسیلیس چیست؟
تولید فروسیلیس کار ساده ای نیست و نیاز به تجهیزات مدرن و باکیفیت و همچنین دانش بالایی دارد. مواد اولیه روش با دانه بندی مشخص پس از همگن شدن به طور مداوم از طریق لوله های شارژ وارد کوره می شود و پس از مدت زمان معینی که بسته به توان و جریان الکتریکی مصرفی کوره بین 2 تا 4 ساعت می باشد، فلز تولید می شود. از سوراخ های خروجی کوره به داخل ظرف هدایت شده و به مسیر بعدی که ریخته گری است منتقل می شوند. کوره های قوس الکتریکی برای تولید فروآلیاژها از نظر الکتریکی تقریباً مشابه کوره های تولید فولاد هستند اما از نظر ابعاد و شکل کوره تفاوت های زیادی با این نوع کوره ها دارند. به طور خلاصه فروسیلیس از ترکیب آهن و سیلیکون با حرارت دادن، احیا و ذوب در کوره های قوس الکتریکی تولید می شود.
فوروسیلیس چه کاربردی دارد؟
می توان گفت بیشترین متقاضیان این ماده را کارخانه های فولادسازی تشکیل می دهند زیرا در تولید فولاد فروسیلیکون و همچنین در ریخته گری آن به عنوان یک جاذب اکسیژن عمل می کند و باعث استحکام و سختی فولاد می شود و خاصیت ارتجاعی و مغناطیسی آن را افزایش می دهد.فروسیلیس به دلیل خاصیت گرافیت کنندگی بالا به عنوان هسته در فرآیند تولید چدن نیز استفاده می شود. از این ماده برای جداسازی و کاهش مواد سنگین استفاده می شود. فروسیلیس کاربرد ویژه خود را برای فرآیند پداگون در تولید منیزیم خواهد داشت. سیلیکون در تولید نیمه هادی سیلیکونی خالص در صنعت برق و مس سیلیکون در صنایع شیمیایی استفاده می شود. در تولید منگنز فروسیلیس آمیژان و منیزیم فروسیلیلو.

در نهایت، پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید، با متخصصان و فروشندگان معتبر شمش خورشید مشورت کنید. آنها می‌توانند شما را در انتخاب درست راهنمایی کنند و اطلاعات لازم را ارائه دهند. با رعایت این نکات و انجام تحقیقات لازم، می‌توانید جک دیفرانسیل مناسبی را انتخاب کنید و از عملکرد بهتری برخوردار شوید.



تعداد بازدید از این مطلب: 204
برچسب‌ها: تولید فروسیلیس ,
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1

نویسنده : مهدی
تاریخ : شنبه 1 مهر 1402
نظرات
مطالب مرتبط با این پست

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








درباره ما
بین موزیک دانلود آهنگ جدید به هيچ ارگــان و گـروهي وابسته نبـوده و صرفــا بمنظور بهبود روند موسيقي کشور و ارائه خدمات فرهنگي هنـري به ايرانيان عزيز مشغول فعاليت مي باشد.
منو اصلی
پیوندهای روزانه
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید